Сайт учителя информатики и технологии Близниченко А.В. Четверг, 09.05.2024, 21:59
Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | | Мой профиль | Регистрация | Выход | Вход
» Меню сайта

» Форма входа

» Категории раздела
ученики [21]
домашние и творческие задания
учителя [91]
материалы для учителей информатики

» Календарь
«  Август 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Главная » 2015 » Август » 12 » «Творча особистість» = «креативна особистість»?
14:28
«Творча особистість» = «креативна особистість»?

творча особистість відзначається здатністю генерувати оригінальні ідеї, робити відкриття, здійснювати винаходи творити мистецтво. Результати діяльності творчої особистості повинно мати художню, наукову, соціальну чи технічну цінність, яка підтверджується експертами, а також викликати емоційне захоплення. У процесі творчої діяльності особистість здійснює спробу об'єднати різні непоєднувані ідеї. Абсолютно об'єктивне визначення творчого результату знайти важко

Під творчістю ми розуміємо розвиток будь-якого виду діяльності самою особистістю, коли здійснюється вихід за межі заданих вимог. В основі творчості лежить системна організація психічних властивостей, що розвивається впродовж всього життя і визначає можливість досягнення людиною більш високих результатів у певному виді діяльності. Перш за все, «творчість - це здатність виконувати роботу, яка одночасно є новаторською (тобто оригінальною, неочікуваною) і відповідною (тобто корисною, відповідною вимогам завдання.

Творчість потрібна у вирішенні особистих проблем у повсякденному житті. Творчість існує в межах окремого людського життя і на суспільному рівні, де виявом творчої активності особистості є наукові відкриття, нові напрямки мистецтва, винаходи. А креативність - це здатність адаптивно реагувати на необхідність нових підходів і продуктів. Ця здатність допомагає також усвідомлювати нове в бутті, хоча сам процес може бути як свідомим, так і несвідомим. Тому я вважаю, що творча особистість є креативною особистістю. У процесі створення якогось «шедевру», задум автора може змінюватись неодноразово від задуманого. А як же це тоді назвати, як не креативністю.

Створення нового творчого продукту багато в чому залежить від особистості творця і сили його внутрішньої мотивації. Специфічними властивостями творчого процесу, продукту й особистості є їх оригінальність, валідність, адекватність завдання, спроможність і ще одна здатність, яка може бути названою придатністю (естетичною, екологічною) - оптимальною формою, правильною і оригінальною в даний момент. Креативні продукти можуть бути дуже різні за своєю природою: нове вирішення проблеми в математиці, відкриття хімічного процесу, музичні твори, картини, нові філософські чи релігійні системи, інновації, новий підхід до вирішення соціальних проблем.

Творча, або креативна, особистість відзначається перш за все такими особливостями, як здатність бачити проблеми, готовність відкласти знайдене рішення та шукати нове, толерантність до невизначеності, прагнення до оригінальності, інформованість та достатньо високий рівень базових знань, працьовитість, самокритичність і низький рівень соціального конформізму.Творчість - це своєрідна особистісна самодетермінація, оскільки у процесі творчості особистість сама ініціює для себе цілі і критерії досягнення.Творча особистість - це особистість, у якої поєднується внутрішня потреба творити із розумінням суті справи, знаннями та вміннями, відповідною обдарованістю.Інтелект і творчість. Творчі люди зазвичай відзначаються високим інтелектом. Прямої залежності між рівнем креативності і коефіцієнтом інтелектуальності не має. Скоріше, інтелект та креативність є незалежними здатностями.Творчі люди здатні продукувати велику кількість ідей, схильні до широких узагальнень, можуть приймати рішення в умовах неповної інформації, відзначаються особливою «інтелектуальною безстрашністю» (можуть висловлювати певні ідеї навіть тоді, коли немає абсолютних доказів їхньої правильності). Через особливості свого інтелекту творчі люди відзначаються почуттям гумору, вони цінують гумор і надзвичайно чутливі до комічного. Почуття гумору пов'язане з особливою розкутістю, свободою мислення, легкістю асоціювання.Творчі особистості почуваються комфортно у складних невизначених ситуаціях, вони, на відміну від загалу, не поспішають виносити категоричні оцінки, уникають стереотипних суджень, відзначаються здатністю оперувати нечітко визначеними поняттями.Процес творчого мислення вимагає особистої мужності, інакше особистість може зупинитись на півдорозі до справжнього творчого результату. Щоб завершити свою діяльність, творча особистість має не спасувати перед більшістю, щоб захистити свої ідеї, тверезо оцінювати реальність, робити висновки і не боятись своїх результатів, які можуть бути несподіваними, незвичними та парадоксальними. Крім зіткнення з негативними реакціями соціального оточення, творчій особистості доводиться переживати власну активність, особливі стани свідомості, психічне напруження, яке супроводжується порушеннями психічної регуляції і поведінки.

 

 

Б.Н. Школяр, вчитель математики середньої школи № 51 м. Києва: "Під творчою лабораторією я розумію процес народження уроку - саме народження як чогось живого, одухотвореного, а не похмурого планування уроку, що складається з однієї роботи мозку"

Наведіть (з власного досвіду) фрагмент (або ідею) такого живого уроку з будь-якої теми.

 

При изучении темы «Табличный редактор» можно на итоговом уроке применить работу в группах «Бюджет многодетной семи»

Объяснение алгоритма работы.

Учащиеся делятся на 2 группы: родители и дети.

Родители – папа и мама

Дети – старший сын и старшая дочь, 1 брат, 2 брат,1 дочь, 2 дочь,3 дочь (количество детей определяется количеством детей в классе)

Каждому учаснику раздаются Технологические карточки с заданими, выделяется компьютер.

Условие:

Дано: многодетная семья 2 взрослых и 7 человек детей.

Папа- адвокат, мама- временно не работает.

Старшие брат и сестра – учащиеся техникума.

1 и 2 брат+1,2,3 сестра – учащиеся школы.

Задание: определить  статьи  дохода и расхода многодетной  семи, рассчитать итоговую сумму и сделать анализ рационально ли расходуются денежные средства? Каждую статью расхода или дохода оформить диаграммой.

Алгоритм выполнеия  задания для каждого члена семи.

Паапа- выбрать профессию, определить критерии и рассчитать своюзаработную плату., сообщить итоговую сумму маме, построить диаграмму и пояснить выбор критериев, из которых складывается заработная плата, сделать краткий анализ своїх действий.

 

Мама-определить статьи доходов семи из социальных фондов, рассчитать расход на семейный отдых, собрать статьи расходов и доходов семи и вывести итоговую цифру бюджета семи, проанализировать полученный результат, какие статьи рас хода наиболее значиме, какие можно звеличить или уменшить и перспективу семи на будуще.

Дети-распределяют ммежду собой статьи рас хода семи:

-комунальные платежи и квартплата

-хозяйственные нужды и лекарственные средства

-учебные расходы

-продукты питания

-приобретение одежды для членов семи

-приобретение обуви

-развлекательные мероприятия.

Каждый из детей по выполнении своїй статьи рас хода сообщает итоговую сумму маме, делает диаграмму и поясняет состваляющие своїх таблиц, делает краткий анализ работы по решению задачи.

 

При изучении темы «Базы данных» можно изучить работу Хлебозавода или издательства.

 

Категория: учителя | Просмотров: 611 | Добавил: asya | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
» Архив записей

» Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 46

» Статистика
ученики [21]
домашние и творческие задания
учителя [91]
материалы для учителей информатики


Copyright MyCorp © 2024