Сайт учителя информатики и технологии Близниченко А.В. Четверг, 09.05.2024, 14:47
Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | | Мой профиль | Регистрация | Выход | Вход
» Меню сайта

» Форма входа

» Категории раздела
ученики [21]
домашние и творческие задания
учителя [91]
материалы для учителей информатики

» Календарь
«  Май 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Главная » 2014 » Май » 22 » «Творча особистість» = «креативна особистість»?
19:33
«Творча особистість» = «креативна особистість»?

творчаособистістьвідзначаєтьсяздатністюгенеруватиоригінальніідеї, робитивідкриття, здійснювативинаходитворитимистецтво. Результатидіяльностітворчоїособистості повинно матихудожню, наукову, соціальнучитехнічнуцінність, яка підтверджуєтьсяекспертами, а такожвикликатиемоційнезахоплення. У процесітворчоїдіяльностіособистістьздійснюєспробуоб'єднатирізнінепоєднуваніідеї. Абсолютно об'єктивневизначеннятворчого результату знайтиважко

Підтворчістюмирозумієморозвитокбудь-якоговидудіяльностісамоюособистістю, колиздійснюєтьсявихідзамежізаданихвимог. Восновітворчостілежитьсистемнаорганізаціяпсихічнихвластивостей, щорозвиваєтьсявпродовжвсьогожиттяівизначаєможливістьдосягненнялюдиноюбільшвисокихрезультатівупевномувидідіяльності. Перш за все, «творчість - цездатністьвиконувати роботу, яка одночасно є новаторською (тобтооригінальною, неочікуваною) і відповідною (тобтокорисною, відповідноювимогамзавдання.

Творчістьпотрібна у вирішенніособистих проблем у повсякденномужитті. Творчістьіснує в межах окремоголюдськогожиття і на суспільномурівні, де виявомтворчоїактивностіособистості є науковівідкриття, нові напрямки мистецтва, винаходи.А креативність - цездатність адаптивно реагувати на необхідністьновихпідходів і продуктів. Цяздатністьдопомагаєтакожусвідомлюватинове в бутті, хоча сам процесможе бути як свідомим, так і несвідомим. Тому я вважаю, що творча особистість є креативною особистістю. У процесі створення якогось «шедевру», задум автора може змінюватись неодноразово від задуманого. А як же це тоді назвати, як не креативністю.

Створення нового творчого продукту багато в чомузалежитьвідособистостітворця і силийоговнутрішньоїмотивації. Специфічнимивластивостямитворчогопроцесу, продукту й особистості є їхоригінальність, валідність, адекватністьзавдання, спроможність і ще одна здатність, яка може бути названою придатністю (естетичною, екологічною) - оптимальною формою, правильною і оригінальною в даний момент.Креативніпродуктиможуть бути дужерізні за своєю природою: новевирішенняпроблеми в математиці, відкриттяхімічногопроцесу, музичні твори, картини, новіфілософськічирелігійнісистеми, інновації, новийпідхід до вирішеннясоціальних проблем.

Творча, або креативна, особистістьвідзначається перш за все такими особливостями, як здатністьбачитипроблеми, готовністьвідкластизнайденерішення та шукатинове, толерантність до невизначеності, прагнення до оригінальності, інформованість та достатньовисокийрівеньбазовихзнань, працьовитість, самокритичність і низькийрівеньсоціальногоконформізму.Творчість - цесвоєріднаособистіснасамодетермінація, оскільки у процесітворчостіособистість сама ініціює для себе цілі і критеріїдосягнення.Творчаособистість - цеособистість, у якоїпоєднуєтьсявнутрішня потреба творитиізрозуміннямсутісправи, знаннями та вміннями, відповідноюобдарованістю.Інтелект і творчість. Творчі люди зазвичайвідзначаютьсявисокимінтелектом. Прямоїзалежностіміжрівнемкреативності і коефіцієнтомінтелектуальності не має. Скоріше, інтелект та креативність є незалежнимиздатностями.Творчі люди здатніпродукувативеликукількістьідей, схильні до широких узагальнень, можутьприйматирішення в умовахнеповноїінформації, відзначаються особливою «інтелектуальноюбезстрашністю» (можутьвисловлюватипевніідеїнавітьтоді, коли немаєабсолютнихдоказівїхньоїправильності). Через особливостісвогоінтелектутворчі люди відзначаютьсяпочуттямгумору, вони цінуютьгумор і надзвичайночутливідокомічного. Почуттягуморупов'язане з особливою розкутістю, свободою мислення, легкістюасоціювання.Творчіособистостіпочуваються комфортно у складнихневизначенихситуаціях, вони, на відмінувідзагалу, не поспішаютьвиноситикатегоричніоцінки, уникаютьстереотипнихсуджень, відзначаютьсяздатністюоперуватинечітковизначенимипоняттями.Процестворчогомисленнявимагаєособистоїмужності, інакшеособистістьможезупинитись на півдорозі до справжньоготворчого результату. Щобзавершити свою діяльність, творчаособистістьмає не спасувати перед більшістю, щобзахиститисвоїідеї, тверезо оцінюватиреальність, робитивисновки і не боятисьсвоїхрезультатів, якіможуть бути несподіваними, незвичними та парадоксальними. Крімзіткнення з негативнимиреакціямисоціальногооточення, творчійособистості доводиться переживативласнуактивність, особливістанисвідомості, психічненапруження, яке супроводжуєтьсяпорушеннямипсихічноїрегуляції і поведінки.

Б.Н. Школяр, вчитель математики середньої школи № 51 м. Києва: "Під творчою лабораторією я розумію процес народження уроку - саме народження як чогось живого, одухотвореного, а не похмурого планування уроку, що складається з однієї роботи мозку"

Наведіть (з власного досвіду) фрагмент (або ідею) такого живого уроку з будь-якої теми.

 

Категория: учителя | Просмотров: 863 | Добавил: asya | Рейтинг: 4.0/1
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
» Архив записей

» Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 46

» Статистика
ученики [21]
домашние и творческие задания
учителя [91]
материалы для учителей информатики


Copyright MyCorp © 2024