Сайт учителя информатики и технологии Близниченко А.В. Четверг, 09.05.2024, 17:23
Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | | Мой профиль | Регистрация | Выход | Вход
» Меню сайта

» Форма входа

» Категории раздела
ученики [21]
домашние и творческие задания
учителя [91]
материалы для учителей информатики

» Календарь
«  Май 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Главная » 2014 » Май » 22 » СПЕЦИФІКА ПЕДАГОГІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ
19:28
СПЕЦИФІКА ПЕДАГОГІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ

Головною особливістю педагогічної творчості є те, що об'єктом творчості є дитина, яка постійно змінюється «завжди нова, сьогодні не така, як вчора». «Немає абстрактного учня, – писав Василь Олександрович Сухомлинський, – до якого можна було б вжити всі закономірності навчання і виховання». Він підкреслював, що самою сутністю педагогічної творчості є думка, задум, ідея, що пов'язані з тисячами повсякденних справ.

Саме тому специфіка педагогічної творчості зумовлена тим, що об'єктом і результатом її є творення людини, а не образу, як у мистецтві, не механізму чи конструкції, як у техніці.

Враховуючи, що «перед педагогом постає велика кількість важкопрогнозованих, а іноді й непередбачених факторів, які впливають на його діяльність щодо формування творчої особистості дитини», М.М.Поташник підкреслює, що педагогічна праця нетворчою не буває. Справжню педагогічну творчість учителя слід відрізняти від підробок під неї – оригінальничання, прожектерства, волюнтаристського підходу до навчально-виховного процесу. Критерій оцінки педагогічної творчості через її продукт (формування творчої особистості учня та підвищення рівня творчої педагогічної діяльності вчителя) дає змогу відразу відокремити справді педагогічну творчість вчителя від підробок під неї. Виділяємо такі специфічні риси педагогічної творчості вчителя:

– об'єкт діяльності є особистість дитини, яка знаходиться у постійному розвитку;

– співтворчий характер суб'єктів педагогічної взаємодії;

– можливість суб'єктивної новизни й оригінальності процесу і результату;

– обмеженість творчої діяльності педагога і учня у навчально-виховному процесі часом;

– вплив на педагогічну творчість вчителя багатьох факторів, які важко передбачити.

Розвиток особистості відбувається не тільки під впливом зовнішніх стимулів – завдань, а й внутрішнього саморуху на який до цих пір не зверталося належної уваги в педагогічному процесі. Саме тому результативність педагогічної творчості вчителя значною мірою зумовлена його вмінням створити сприятливі умови для ефективного співробітництва вчителя й учня, які здатні викликати внутрішній саморух як дитини, так і самого вчителя. При цьому слід враховувати, що результат творчої педагогічної діяльності вчителя може мати об'єктивну чи суб'єктивну новизну та оригінальність, a творча навчальна діяльність учнів, як правило, завжди має своїм результатом суб'єктивно нове.

Категория: учителя | Просмотров: 477 | Добавил: asya | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
» Архив записей

» Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 46

» Статистика
ученики [21]
домашние и творческие задания
учителя [91]
материалы для учителей информатики


Copyright MyCorp © 2024