Сайт учителя информатики и технологии Близниченко А.В. Четверг, 09.05.2024, 07:35
Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | | Мой профиль | Регистрация | Выход | Вход
» Меню сайта

» Форма входа

» Категории раздела
ученики [21]
домашние и творческие задания
учителя [91]
материалы для учителей информатики

» Календарь
«  Май 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Главная » 2014 » Май » 22 » «Розвиток життєвих компетентностей учнів на уроках інформатики засобами
20:18
«Розвиток життєвих компетентностей учнів на уроках інформатики засобами

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ

ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ

ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Сектор інформатизації освіти

Відділ інформаційних технологійКурсова робота за темою:

«Розвиток життєвих компетентностей учнів на уроках інформатики засобами

комп`ютерних презентацій в класах гуманітарного профіля »

Виконала:

слухач курсів «Основи використання

 інформаційних та телекомунікаційних

 технологій у школі»

Близниченко А.В.

м.Амвросіївка

 

Керівник:

завуч відділом інформаційних технологій,

вчитель вищої категорії

Глухова Маргарита Володимирівна

Донецьк  2007

"Навчитися можна лише тому, що любиш, і чим глибше й

повніше повинні бути знання, тим сильніше, могутнє й живєє

повинна бути любов."

И. В. Ґете

Компетентністний підхід підсилює орієнтованість утворення, підкреслює роль досвіду, уміння на практиці реалізувати знання. Таким чином, компетентністний підхід фіксує й установлює підпорядкованість знань умінням. В основу побудови лічностно-зорієнтованої системи розвитку компетенцій, який навчаються на уроках інформатики, були покладені основні принципи, сформульовані О.Е. Лебедєвим:

-  здатність самостійно вирішувати проблеми на основі використання власного й соціального досвіду;

-  дидактично представлений соціальний досвід рішення проблем як основний зміст утворення.

Таким чином, відбувається посилення особистісної спрямованості утворення, тобто створення ситуацій вибору, опора на інтереси й потреби, що навчаються, активізація учнів в освітньому процесі - це значить, дитина повинена сама шукати, досліджувати, будувати своє знання. Цілями вивчення інформатики- є формування компетентностейв учнів, таких як інформаційні, комунікативні, соціальні, полікульурні, самонавчання та смореалізація продуктивної творчої діяльності.

Інформаційні компетенції формують уміння самостійно шукати, аналізувати й відбирати необхідну інформацію, організовувати, перетворювати, зберігати й передавати її за допомогою реальних об'єктів (телевізор, магнітофон, телефон, факс, комп'ютер, принтер, модем) і інформаційних технологій (аудио-видеозапись, електронна пошта, ЗМІ, Інтернет). Дані компетенції забезпечують навички діяльності учня стосовно   інформації, що отримується з навчальних предметів, а також у навколишньому світі.

Комунікативні компетенції включають знання необхідних мов, способів взаємодії з навколишніми людьми й подіями, навички роботи в групі, володіння різними соціальними ролями в колективі. Учень повинен уміти представити себе, написати лист, анкету, заяву, поставити запитання, звістки дискусію й багато чого іншого. Для освоєння цих компетенцій у навчальному процесі фіксується необхідна й достатня кількість реальних об'єктів комунікації й способів роботи з ними для кожного учня в рамках кожного досліджуваного предмета або освітньої області.

Принциповим є те, що інформаційно-комунікативна компетентність носить "надпредметний", загальнавчальний, загальноінтелектуальний характер.

Формування компетентності учнів можна розглядати як сукупність п'яти ієрархічно підлеглих компонентів: цілей, змісту, методів, організаційних форм і засобів навчання (підхід запропонований А.М. Пышкало).

Таким чином, орієнтація школи переміняється компенентностно-ориентованим утворенням, націленим на формування у випускника готовності ефективно соорганізовувати внутрішні (знання, уміння, цінності, психологічні особливості й т.д.) і зовнішні (інформаційні, людські, матеріальні й ін.) ресурси для досягнення поставленої мети.

Коло компетентностей, яким варто вчити сьогоднішніх школярів, не визначений остаточно, як і саме поняття "компетентність". Але за основу поняття "компетентна людина" узяті здатність людини брати на себе відповідальність при рішенні виникаючих проблем, навчатися протягом  всього життя, проявляти самостійність у постановці завдань й їхньому рішенні. Для кожного предмета виробляється своє поняття компетентності. Так, наприклад, при вивченні інформатики виділяються наступні компетентності: комунікативна, інформаційна, соціальна,полікультурна, компетентність самонавчання та самореалізації продуктивної творчої діяльності.

Під Компетентністю розуміється загальна здатність, яка основана на знаннях, цінностях, схильністі, досвіді.

Компетентність безпосередньо не зв`язана з предметними вміннями, вона характеризує життєві вміння людини.

Стандарт по будь-якій шкільній дисципліні має наступну структуру:

-  мету вивчення даної дисципліни;

-  обов'язковий мінімум змісту основних освітніх програм;

-  вимоги до рівня підготовки випускників (підрозділяються на два розділи: що повинен знати/розуміти випускник, і що він повинен уміти).

На основі стандарту розробляються конкретні освітні програми, які його реалізують; розробляються учбово-методичні комплекси, по яких можна реалізовувати освітні програми; будується система контролю (у стандарті вказується мінімальний рівень змісту, що навчальний заклад повинне надати учнем, і границі максимальних вимог, які можуть пред'являтися учнем).

У стандарті утворення як  мети вивчення інформатики й інформаційних технологій для середньої школи зазначено:

-  освоєння знань, що становлять основу наукових подань про інформацію, інформаційних процесах, системах, технологіях і моделях;

-  оволодіння вміннями працювати з різними видами інформації за допомогою комп'ютера й інших засобів інформаційних і комунікаційних технологій (ІКТ), організовувати власну інформаційну діяльність і планувати її результати;

-  розвиток пізнавальних інтересів, інтелектуальних і творчих здатностей засобами ІКТ;

-виховання відповідального відношення до інформації з обліком правових й етичних аспектів її поширення; виборчого відношення до отриманої інформації;

-  вироблення навичок застосування засобів ІКТ у повсякденному житті, при виконанні індивідуальних і колективних проектів, у навчальній діяльності, освоєнні професій, затребуваних на ринку праці.

Уважне прочитання цих цілей показує, що вони насправді   працюють на виховання компетентного в області інформатики людини. Дійсно, не можна виховати інформатично компетентної людини, якщо в нього не будуть вироблені навички застосування засобів ІКТ у повсякденному житті, при виконанні індивідуальних і колективних проектів, у навчальній діяльності, освоєнні професій і т.д.; якщо в нього не виховати відповідального й виборчого відношення до отриманої й переданої інформації; якщо він не буде вміти працювати з різними видами інформації за допомогою комп'ютера й інших засобів інформаційних і комунікаційних технологій; якщо він не буде розуміти (знати) природу інформаційних процесів і т.д.

До вашої уваги додаються розробки уроків по розвитку життєвих компетентностей на укроках інформатики при вивченні теми: «Комп`ютерні презентації» в десятому класі.

 

 

Розробка уроку до теми: «Комп`ютерні презентації».

Тема: Розробка та створення комп`ютерних презентацій засобами програми Power Poіnt.

Цілі: Навчити застосовувати можливості програми Power Poіnt для рішення повсякденних завдань, розглянути можливості програми Power Poіnt; виробити вміння й навички створення й оформлення комп'ютерної презентації;застосувати отримані знання, уміння й навички роботи в програмі Power Poіnt для рішення життєвого завдання,

розвивати почуття міри, смаку; акуратність; логікові викладу матеріалу за допомогою інформації різних видів; уміння виділяти в тексті головні моменти; уміння працювати в групі; уміння планувати власну роботу,

виховувати почуття колективізму при роботі в групах, уміння вислуховувати думку товаришів, уміння відстоювати свою точку зору.

Хід уроку.

1. Організаційний  момент.

Перевірка наявності учнів та їх готовність до уроку.

2. Мотивація

Виходячи із власного досвіду, ви знаєте, що дуже важко на слух сприймати вчителя, особливо якщо він повідомляє знання раніше вам не відомі, і ви навіть не уявляєте як, усе про що говориться, виглядає. Вам дуже важко зрозуміти вчителя, один одного без ілюстрації, планів, креслень, малюнків або жестів.

3. Постановка цілей і завдань

З появою програм комп'ютерної графіки й анімації можна створювати плакати, схеми, малюнки, креслення, відео-матеріали навчального характеру й ви можете легко опановувати наочним матеріалом на різних уроках. Комп'ютер у цьому випадку виступає як  інструмент пізнання. Ми сьогодні на уроці познайомимося з однією із програм, яка допомагає наочно представляти досліджувані об'єкти і явища. Це програма комп'ютерних презентацій Power Poіnt. Насправді   ця програма знаходить своє застосування в різних областях людської діяльності. Наприклад, супровід доповіді на семінарі, конференції; рекламування товарів на виставках і т.п.

 

4. Введення нових знань і закріплення на конкретних прикладах.

Знайомство з інтерфейсом програми і її можливостей відбувається шляхом розгадування кросворда (див. Додаток 1, Додаток 2). Учні читають питання, учитель при цьому вводить нове поняття й пояснює ту або іншу можливість програми на прикладі шаблона презентації "Зовнішні пристрої комп'ютера" (див. Додаток 3). На цих двох уроках з питання створення й оформлення презентації, розташування тексту й картинок на слайді, а так само анімація елементів слайда. Може бути, учні вже знайомі із цією програмою, тоді вчитель надає їм слово.

5. Самостійна творча робота.

Учні діляться на групи. Кожній групі видаються листки з текстовими завданнями, до яких вони створюють презентацію. Завдання можуть бути наступного плану: створити освітню презентацію до предмету математика, фізика, географія, Перед початком роботи групи одержують бланки, у яких описаний хід роботи й критерії оцінювання презентацій. Після закінчення роботи кожна група представляє свою презентацію на суд свого класу.

Д/З ( на час вивчення всієї теми "Комп'ютерні презентації")

Створити презентацію на тему "Мій клас" або "Моя школа", або доробити презентацію, створення якої почали в класі. Домашні роботи після їхнього подання їхньому всьому класу передаються в кабінет інформатики школи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку до теми: «Комп`ютерні презентації».

Тема: "Комп'ютерні презентації".

Мета уроку:

допомогти учням одержати знання про мультимедіа, познайомитися із програмою для створення мультимедійных презентацій.

виховання інформаційної культури учнів, уважності, акуратності, дисциплінованості, посидючості.

розвиток мислення, пізнавальних інтересів, навичок роботи на комп'ютері, роботи з мультимедийными програмними засобами.

Устаткування:дошка, комп'ютер, комп'ютерна презентація.

План уроку:

Орг. момент. (1 хв)

Актуалізація знань. (5 хв)

Теоретична частина. (10 хв)

Практична частина. (15 хв)

Д/з (2 хв)

Питання учнів. (5 хв)

Підсумок уроку. (2 хв)

Хід уроку:

І. Орг. момент.

Вітання, перевірка присутніх. Пояснення ходу уроку.

ІІ. Актуалізація знань.

Ви не раз чули слово "мультимедиа". Як ви думаєте, що воно означає?

Обговорення відповідей учнів.

На цьому уроці ми познайомимося з тим, що таке мультимедиа, мультимедійні програмні засоби, мультимедійні презентації, програмами для створення презентацій.

ІІІ. Теоретична частина.

Під словом мультимедиа розуміють здатність збереження в одній послідовності даних різних видів інформації: числовий, текстової, логічної, графічної, звуковий і відео. Пристрої комп'ютера, призначені для роботи зі звуковий і відеоінформацією, називають пристроями мультимедиа. До них також відносять пристрою для запису й відтворення мультимедийных даних - дисководи CD-ROM, DVD і т.п..

Спеціальні програми, що дозволяють створювати, редагувати й відтворювати мультимедийні дані, називають мультимедийними програмними засобами.

Останнім часом  створено багато мультимедийних програмних продуктів. Це й енциклопедії із самих різних областей життя (історія, мистецтво, географія, біологія, музика) і навчальні програми (по іноземних мовах, фізиці, хімії) і так далі.

Мультимедійні програмні продукти можуть бути інтерактивними, тобто користувач може активно взаємодіяти із програмою, управляти її. Комп'ютерні презентації є одним з видів мультимедийных проектів. Комп'ютерні презентації часто застосовуються в рекламі, при виступах на конференціях і нарадах, вони можуть також використатися на уроках у процесі пояснення матеріалу вчителем або доповідей учнів.

За допомогою додатка PowerPoіnt текстова й числова інформація легко перетворюється в барвисто оформлені слайди й діаграми. На цьому занятті ви навчитеся створювати свою презентацію, розробляти її загальне компонування й наповнювати слайди змістом. Ви довідаєтеся про принципи побудови презентації й про режими програми, що прискорюють розробку документа.

В основі будь-якої презентації лежить набір слайдів, на яких розміщаються текст, графіки, малюнки. Електронні слайди подібні звичайним фотографічними, але видаються набагато простіше. Програма PowerPoіnt сама запитує всю необхідну текстову й числову інформацію, а також надає безліч готових варіантів дизайну й шаблонів змісту.

Процес створення презентації в Mіcrosoft PowerPoіnt складається з таких дій, як вибір загального оформлення, додавання нових слайдів й їхнього вмісту, вибір розмітки слайдів, зміна при необхідності оформлення слайдів, зміна колірної схеми, застосування різних шаблонів оформлення й створення таких ефектів, як ефекти анімації при демонстрації слайдів.

Відразу після запуску PowerPoіnt з'являється вікно презентації з першим титульним слайдом; праворуч в області завдань додатка видно вікно Створення презентації. Воно дозволяє вибрати спосіб створення документа. Перший розділ Відкрити презентацію дає можливість відкрити вже існуючу презентацію. У розділі Створення перераховані можливі варіанти створення нової презентації:

нова презентація без якого-небудь форматування(Слайди мають мінімум елементів оформлення й кольори до них не застосовані);

презентація Із шаблона оформлення (Презентація створюється на основі наявного шаблона Mіcrosoft PowerPoіnt, що містить основні елементи оформлення, шрифти й колірну схему. Крім стандартних шаблонів Mіcrosoft PowerPoіnt можна використати самостійно створені шаблони);

презентація З майстра автосодержания із заздалегідь заданою структурою змісту (Для застосування шаблона оформлення, що включає пропонований текст для слайдів, використається майстер автосодержимого. Потім у запропонований текст вносяться необхідні зміни).

PowerPoіnt дозволяє створювати презентації з дуже більшою кількістю слайдів. Щоб управляти цим величезним обсягом інформації, у програмі Mіcrosoft PowerPoіnt існують три основних режими: звичайний режим, режим сортувальника слайдів і показ слайдів. На основі цих основних режимів можна вибрати режим за замовчуванням.

Звичайний режим

Звичайний режим - це основний режим редагування, що використається для запису й розробки презентації. Цей режим дозволяє спростити виконання багатьох операцій. Він має три робітників області. Ліва область містить вкладки, що дозволяють переходити від структури тексту слайда (вкладка Структура) до слайдів, відображуваним у вигляді ескізів (вкладка Слайди). Права область - область слайдів, що відображає великий вид поточного слайда. Нижня область - область заміток.

Режим сортувальника слайдів

Режим сортувальника слайдів - це монопольне подання слайдів у формі ескізу. Демонстрирующий мініатюри всіх слайдів, рівномірно розташовані у вікні перегляду. По закінченні створення й редагування презентації сортувальник слайдів дає загальну картину презентації, полегшуючи зміну порядку слайдів, їхнє додавання або видалення, а також перегляд ефектів переходу й анімації.

Показ слайдів

Показ слайдів займає весь екран комп'ютера, як при реальній презентації. Презентація відображається у весь екран так, як вона буде представлена аудиторії. Можна подивитися, як будуть виглядати малюнки, тимчасові інтервали, фільми, анимированные елементи й ефекти переходу будуть виглядати в реальному виді.

Додавати нові слайди до презентації можна різними способами:

На панелі форматування клацніть кнопку Створити слайд;

За допомогою меню дайте команду Вставка>Створити слайд;

За допомогою комбінації клавіш [CTRL]+[M];

У режимі структура нажавши клавішу [ENTER];

В області структури викличте контекстне меню правою кнопкою миші й виберіть Створити слайд.

Видалення слайда

В області Структура або Слайди у звичайному режимі виділите слайди, які потрібно видалити. (Якщо потрібно виділити слайди один по одному, клацніть їх, утримуючи клавішу [SHІFT]. Для довільного виділення файлів утримуйте натиснутої клавішу [CTRL].) У меню Виправлення виберіть команду Видалити слайд або натисніть кнопку [DELETE].

Послідовність створених слайдів можна легко змінювати перетаскуючи їх за допомогою миші.

Для забезпечення однакового оформлення слайдів і збереження особливостей стилю кожної презентації текст варто вводити в спеціальні рамки. У рамках для уведення тексту перебувають або стандартний текст, або підказки, наприклад, Заголовок слайда. Відповідні підказки програма поміщає також у рамки, призначені для уведення малюнків і діаграм.

Процедура заповнення слайда інформацією однакова для слайдів всіх видів. Досить клацнути мишею в обраній області й набрати або скопіювати свій текст, додати малюнок, діаграму й т.д.

Примітка. Якщо текст не вміщається в рамці, розмір його шрифту й межстрочное відстань при додаванні тексту будуть зменшуватися так, щоб текст умістився в рамці.

Для додавання текстової області виберіть Вставка>Напис. Укажіть щигликом потрібне місце розташування напису на слайді, задайте якщо необхідно з розміри напису, перетягнувши її границі, і введіть текст або вставте його з буфера обміну.

Макети слайдів

Термін "макет" ставиться до розташування об'єктів на слайді. У макетах утримуються рамки, які у свою чергу включають текст, такий як заголовки слайдів або маркіровані списки, і основний уміст слайда: таблиці, діаграми, малюнки, фігури й картинки.

Щораз  при додаванні нового слайда можна вибрати для нього макет в області завдань Розмітка слайда. Дана область містить широкий ряд макетів. Також можна вибрати порожній макет.

Застосування розмітки слайда

У меню Формат виберіть команду Розмітка слайда.

У звичайному режимі в області Слайди виберіть слайди, до яких потрібно застосувати розмітку.

В області завдань Розмітка слайда виберіть потрібний макет.

Найпростіший  спосіб зміни зовнішнього вигляду презентації - це застосування шаблона. Зміна шаблона тягне модифікацію колірної схеми, від якої залежать кольору елементів презентації, впливає на дизайн тла й прийняті за замовчуванням параметри форматування тексту. Поставляють у комплекті PowerPoіnt шаблони дизайну розроблені професійними художниками й гарантують елегантність і привабливість презентації.

Застосування шаблона слайда

У меню Формат виберіть команду Оформлення слайда.

Для застосування шаблона оформлення до всіх слайдів (і зразку слайдів) виберіть потрібний шаблон.

Для застосування шаблона до окремого слайда виберіть ескіз цього слайда в області Слайди. В області завдань виберіть шаблон і клацніть значок зі стрілкою, а потім виберіть команду Застосувати до виділених слайдів.

Для застосування шаблона одночасно до декількох обраних слайдів виберіть їхні ескізи в області Слайди й в області завдань виберіть потрібний шаблон.

Збільшити кількість варіантів оформлення презентації, при використанні шаблона, можна за допомогою колірної схеми слайда. Колірна схема складається з восьми квітів, використовуваних при оформленні слайда для колірного виділення, виділення тла, тексту або окремих рядків, тіней, тексту заголовка, заливань і гіперпосилань. Колірна схема задається в застосованому шаблоні.

Змінюючи колірну схему варто враховувати як буде виводитися презентація. Темних тло добре виглядає при показі презентації на екрані комп'ютера в затемненому залі. Світле тло й темний текст непогано відображаються при яскравому висвітленні. Якщо презентації повинна виводиться на плівки, то краще застосовувати яскраві кольори.

PowerPoіnt містить дванадцять стандартних колірних схем. Таким чином, у вас існує можливість той самий   шаблон оформлення презентації представити дванадцятьма різними способами. Причому зробити це можна як для одного, так і для всіх слайдів презентації. Якщо жодна  зі стандартних колірних схем не підходить, можна створити свою.

Багато стандартних шаблонів містять местозаполнители (рамки), які призначені для вставки малюнків, діаграм, автофигур й інших об'єктів. Всі ці об'єкти підвищують привабливість презентації, але не варто забувати й про аудиторії - не змушуйте неї переглядати занадто багато ілюстрацій.

Навіть якщо макет слайда не передбачає місце для графічних об'єктів, ви можете вставити їх за допомогою команд меню Вставка. Для форматування графічних об'єктів використаються команди меню Формат, а також елементи керування панелей інструментів Малювання й Настроювання зображення.

У презентацію можуть бути додані музика й звукові ефекти. На слайді, у якому додана музика або звукові ефекти, з'являється значок, що відповідає звуковому файлу. Ви можете як буде запускатися музика і який час вона повинна звучати.

Фонові відеофайли в PowerPoіnt називаються фільмами. Звичайно фільм включає мова доповідача, що не може особисто бути присутнім на презентації. Фільм можна також використати як посібник при навчанні.

Питання:

Що таке мультимедиа?

Які пристрої комп'ютера називають мультимедийными?

Що таке мультимедийные презентації?

За допомогою яких програм можна створити мультимедийную презентацію?

Які основні етапи створення презентації?

ІІІ. Практична частина.

Учитель демонструє як запустити програму, режими роботи, створення слайда, зміна макета слайда, додавання тексту на слайд, додавання малюнка з файлу на слайд, застосування шаблонів оформлення, зміни колірної схеми, запуск презентації. Учні пробують повторити дії вчителя.

Потім учнем ставитися завдання - створити презентацію на основі наявного тексту. Текст перебуває у файлі C:/мои документи/Наш урок/Урок Практика.doc. Зображення перебувають у папці C:/мои документи/Наш урок//.

Учитель демонструють приклад виконання завдання.

Учні виконують завдання.

ІV. Д/з

Знати, що таке мультимедиа, уміти створювати прості презентації в програмі PowerPoіnt. Додаткове завдання: більш докладно познайомитися з можливостями оформлення презентацій в PowerPoіnt, навчитися додавати на слайд звукові ефекти й музику.

V. Питання учнів.

Відповіді на питання учнів.

VІ. Підсумок уроку.

Підведення підсумку уроку. Виставляння оцінок.

На уроці ми познайомилися з тим, що таке мультимедиа, мультимедийные програмні засоби, комп'ютерні презентації. Навчилися створювати прості презентації в програмі Mіcrosort Offіce PowerPoіnt .

 

 

 

 

 

Список використаної літератури׃

1.Родигіна І.В. Розвиток життєвих компетентностей на уроках. Лекція.

Список сайтів׃

1.Клякс@.net

2.vcity.com.ua

3.uroci.net

 

 

 

 

 

Категория: учителя | Просмотров: 1230 | Добавил: asya | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
» Архив записей

» Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 46

» Статистика
ученики [21]
домашние и творческие задания
учителя [91]
материалы для учителей информатики


Copyright MyCorp © 2024