Виділяємо п'ять підсистем творчої педагогічної діяльності вчителя:
· дидактичну
· виховну
· організаційно-управлінську
· самовдосконалення
· громадсько-педагогічну
При цьому зауважимо, що методична підсистема опосередковано присутня в усіх підсистемах творчої педагогічної діяльності вчителя. Охарактеризуємо кожну підсистему.
Дидактична підсистема характеризує:
· ступінь володіння вчителем змістом навчального
· матеріалу, формами, методами, засобами ефективної організації творчої навчальної діяльності учнів;
· творчу педагогічну діяльність учителя з планування навчально-виховного процесу, реалізації
· плану і мети, самоаналізу і коригуванню своєї діяльності з розвитку творчих можливостей учнів, формування їх пізнавальних інтересів і мотивів
· творчої діяльності, озброєння учнів знаннями, вміннями та навичками в процесі уроків і позаурочних заходів.
Виховна підсистема характеризує:
· творчу педагогічну діяльність вчителя із забезпечення психолого,педагогічних умов для формування кожного учня як творчої особистості через активну життєву діяльність вихованців;
· діяльність вчителя щодо творчого розвитку учнів, самореалізації їх потенційних можливостей у різних видах творчої діяльності в процесі спеціально організованих форм виховної роботи.
Організаційно_управлінська підсистема характеризує:
· творчу педагогічну діяльність учителя з розвитку в учнів здатності до самоуправління і комунікації;
· ступінь оволодіння вчителем формами, методами засобами педагогічного управління творчою діяльністю учнів з метою розвитку їх потенційних творчих можливостей.
Підсистема самовдосконалення характеризує:
· творчу професійну діяльність учителя з підвищення своєї професійної та загальної культури, із самовиховання і саморозвитку професійно значущих якостей, педагогічної креативності;
· діяльність вчителя по створенню власної творчої лабораторії.
Громадсько_педагогічна підсистема характеризує:
· професійний, громадський та особистісний рейтинг учителя;
· ефективність взаємодії учителя з батьками, колегами, громадськістю, іншими соціальними інститутами виховання, творчими спілками тощо.
|