ФАКТОРИ, ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ НА ПРОФЕСІЙНУ ПРАЦЮ:
Соціальна орієнтація сучасної школи на розвиток творчих здібностей дітей, їх талантів і обдарованості
Демократизація та гуманізація педагогічної професії
Поява мережі нетрадиційних типів шкіл, альтернативних систем освіти, авторських методик навчання
Діалектичними протиріччями між соціальною потребою у творчій професійній праці педагога і відсутністю скоординованої підготовки до неї вчителя
ПЕДАГОГІКА ТВОРЧОСТІ
це галузь загальної педагогіки, яка вивчає закони та закономірності:
формування творчої особистості, розвитку та саморозвитку її творчих можливостей в процесі освіти та навчання;
створення психолого-педагогічних умов для прояву творчого потенціалу особистості в суспільно-корисних і індивідуально-значущих для неї видах життєдіяльності
ЗАКОНИ ПЕДАГОГІКИ ТВОРЧОСТІ
Закон педагогічної розвиваючої взаємодії – відсутність односторонньої дії та концептуальне положення про творчість як взаємодію, що веде до розвитку
Закон фасилітаційного режиму педагогічного впливу – розвиток і саморозвиток творчої особистості може відбуватися за певних психолого-педагогічних умов, які сприяють творчій діяльності особистості, стимулюють її творчу активність, полегшують долання психологічних бар’єрів творчості
ЗАКОНИ ПЕДАГОГІКИ ТВОРЧОСТІ
3. Закон взаємозумовленості розвитку суб’єктів педагогічного процесу – у творчості людина виступає не тільки як суб’єкт пізнання, а й водночас як творець самої себе, своєї творчої сутності
4. Закон неперервної творчої реалізації та самореалізації особистості – відбиває концепцію життєтворчості людини і стверджує, що творчі можливості особистості реалізуються в самому процесі її життя, самореалізації як засобу самоствердження, самовираження й саморозвитку
ПРИНЦИПИ
ПЕДАГОГІКИ ТВОРЧОСТІ
взаємозумовленості освіти і творчого розвитку особистості;
самоорганізації;
узгодження розвитку учнів з власними тенденціями розвитку
БАЗОВІ ПОНЯТТЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ
Творчість –
створення нового;
процес людської діяльності зі створення якісно нових матеріальних і духовних цінностей;
процес створення, відкриття нового, оригінального, що входить не тільки в історію розвитку самого творця, але й в історію розвитку науки, мистецтва тощо;
необхідна для повноцінного життя людини форма її існування
БАЗОВІ ПОНЯТТЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ
Творча діяльність –
засіб реалізації творчих можливостей особистості;
вихід за межі заданого, рух у «креативному колі»;
абсолютний стан або засіб існування соціальної сутності
Педагогічна творчість –
оригінальне та високоефективне вирішення вчителем навчально-виховних завдань, збагачення теорії та практики виховання і навчання;
процес створення передового педагогічного досвіду
ОЗНАКИ ПЕДАГОГІЧНОЇ КРЕАТИВНОСТІ
ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ
розглядається як досконале, творче виконання вчителем професійних функцій на рівні мистецтва, результатом чого є створення оптимальних соціально-психологічних умов для становлення особистості кожного учня, забезпечення високого рівня інтелектуального розвитку, виховання кращих моральних якостей, духовного збагачення школярів
ПРИНЦИПИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ
діагностики;
оптимальності;
взаємозалежності;
фасилітації;
креативності;
доповнення;
варіативності;
самоорганізації
|