Виділяємо такі критерії творчої педагогічної діяльності вчителя, які за своєю сутністю є індивідуально,творчими і характеризують творчу педагогічну діяльність вчителя як творчий процес:
· розробка принципово нових підходів до навчання, виховання і розвитку учнів;
· раціоналізація та модернізація змісту, форм, методів та засобів навчально-виховного процесу у світлі реформування освіти, зокрема з метою розвитку творчих можливостей учнів, їх талантів та обдарованості;
· комплексне і варіантне використання в професійній діяльності всієї сукупності теоретичних знань і практичних навичок;
· бачення нової проблеми у зовнішнє знайомій ситуації, знаходження варіантних шляхів її вирішення;
· застосування науково,доказового вибору дій у конкретній педагогічній ситуації;
· проведення систематичного самоаналізу професійної діяльності, науково-дослідницької роботи з творчого узагальнення власного досвіду та досвіду своїх колег.
· володіння формами і методами управління творчою навчальною діяльністю учнів з метою розвитку їх творчих можливостей; реалізація на практиці принципів педагогіки співробітництва.
· прояв гнучкості при виборі оптимального управлінського рішення у нестандартних (особливо конфліктних) ситуаціях;
· оригінальне конструювання навчально-виховного процесу.
|