До новітніх освітніхтехнологій відносяться: технологія проблемного навчання, ігрові технології навчання, технологія особистісно орієнтованого навчання, технологія розвивального навчання. Технологія колективного способу навчання, технологія розвитку критичного мислення, технологія програмованого навчання, технологія інтерактивного навчання, проектна технологія, технологія модульного навчання, технологія колективного творчого виховання.
Метод навчання – спосіб упорядкованої діяльності викладача і учнів, діяльності, спрямованої на вирішення завдань освіти, виховання та розвитку в процесі навчання. Прийоми навчання можуть бути одночасно і методом і прийомом. Для проектування уроку використовують різні методи і прийоми. Сучасні вимоги до уроку потребують використання таких методів, при яких учні стають співробітниками вчителя, а не підлеглими.
Технологія традиційного навчання
Термін «традиційне навчання» передбачає насамперед класно-урочну організацію навчання, яка склалася в ХІІ столітті на принципах дидактики, сформульованих Я.А.Коменським, яка й досі має перевагу в школах світу.
Ознаками традиційної класно-урочної технології є:
- учні приблизно одного віку та рівня підготовки складають клас…;
- клас працює за єдиним річним планом…;
- основною одиницею навчання є урок;
- урок присвячений одному навчальному предмету;
- роботою учнів керує учитель;
- навчальні книги використовуються, в основному, для виконання домашнього завдання.
Традиційна технологіяє насамперед авторитарною педагогікою вимог; навчання дуже слабо пов’язане ізвнутрішнім життям учнів, з його різноманітними запитами і потребами, відсутні умови для прояву індивідуальних здібностей, творчих проявів особистості.
Педагогічні технології
Технологія - грецьке слово за походженням - форма реалізації людськогоінтелекту, сфокусованого на розв’язання сутніх проблем буття. У словниках інномовних слів:технологія – сукупність знань про способи й засоби здійснення виробничихпроцесів. На думкуГ.Селевка «Педагогічна технологія можебути представлена трьома аспектами: науковим, процессуально – описовим,процессуально – діючим.
Ознаки педагогічної технології:
- чітка, послідовна педагогічна дидактична розробка цілей навчання та виховання;
- структурування, впорядкування, ущільнення інформації, належної до засвоєння;
- комплексне застосування дидактичних, технічних і комп’ютерних засобів навчаннята контролю;
- підсилення, наскільки це можливо, діагностичних функцій навчання та виховання;
- гарантованість досить високого рівня якості навчання.
|