Активізація пізнавальної діяльності учнів сприяє позитивному ставленню до навчання, інтересу до навчального матеріалу; позитивні емоційні переживання, викликані навчальною діяльністю, тісний зв'язок навчання з життям, в якому доказується значення наукових знань; єдність між інтелектуальною і мовною діяльністю учнів; позитивні стосунки між учителем і учнями; використання на практиці засвоєних знань, умінь і навичок; систематичне повторення засвоєних знань; варіантність вправ і їх диференціація; робота по засвоєнню важкого матеріалу доступними шляхами; використання знань для узагальнення інтелектуальних умінь при вирішенні конкретних завдань; проблемне навчання; диференціювання матеріалу відповідно до навчальних можливостей учнів; використання сучасних технічних засобів навчання; уміння вчителя врахувати психічний стан учнів і стадії їх психічного розвитку.
Об'єктом дослідження є навчально-виховний процес, спрямований на активізацію пізнавальної діяльності учнів.
Предмет дослідження - способи активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках інформатики в основній школі.
Мета дослідження - виділити способи активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках інформатики на основі вивчення, основних методів стимулювання розумової активності у процесі вивчення предмету інформатики.
Завдання
- вивчити основну психолого-педагогічну та методичну літературу з даної проблеми;
- вивчити досвід роботи з питання активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках;
- визначити основні способи активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках інформатики;
- розробити рекомендації з активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках інформатики
Методи дослідження:
- теоретичний аналіз психолого-педагогічної та методичної літератури з проблеми;
- вивчення досвіду вчителів з питання активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках;
- метод створення проблемних ситуацій;
- інтерактивний метод.
|