Сайт учителя информатики и технологии Близниченко А.В. Суббота, 18.05.2024, 15:55
Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Каталог статей | Мой профиль | Регистрация | Выход | Вход
Главная » Статьи » уроки 11 класс » Табличный процессор

урок 2

Урок 2

Тема уроку: Робота з аркушами:копіювання аркушів, переміщення по робочому листі, видалення аркушів,переміщення аркушів,присвоєння імені аркушам, перейменування аркушів, пошук даных на робочому листі, додавання аркушів.Пошук інформації в середовищі таблчного процесора.Виведення таблиць на печатку.

Тип уроку: Урок формування умінь і навичок.

Ціль уроку:

- продовжити формування навичок роботи учнів з однієї зі складових ППП Microsoft Office — Microsoft Excel;

- ознайомити учнів із правилами роботи з аркушами;

- ознайомити учнів з печаткою таблиць;

- ознайомити учнів з можливістю пошуку інформації в середовищі табличного процесора.

- продовжити формування інформаційної культури учнів;

- розвивати навички застосування комп'ютерних технологій;

- виховувати працьовитість, посидючість.

Додаткова підготовка: наявність ППП Microsoft Excel.

Структура уроку.

I. Оргмомент (1 хв).

II. Актуалізація опорних знань (5 хв).

III. Вивчення нового матеріалу (15 хв.).

IV. Практична робота (20 хв).

V. Підведення підсумків уроку (3 хв).

VI. Д/з (1хв).

Зміст уроку.

I. Оргмомент.

Відзначити відсутніх, перевірити наявність навчальних принадлежностей, записати дату проведення уроку в зошитах.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Повторити поняття «електронна таблиця» (ЭТ).

2. Повторити про основні об'єкти ЭТ (осередок, рядок, стовпець, діапазон).

3. Привести приклади використання ЭТ. Призначення і функції ЭТ.

4. Способи завантаження ЭТ Microsoft Excel.

5. Збереження готового документа.

6. Завершення роботи з черговим документом.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Мал.1

Операції з аркушами робочих книг

Мал.2

Для перейменування листа необхідно виконати подвійного щиглика на його ярлику і ввести нове ім'я. Його довжина не повинна перевищувати 31 символ, і не може містити наступні символи: \ / ? * : [ ] ).

Для копіювання або переміщення аркушів робочої книги необхідно:

1.відкрити робочу книга-джерело, аркуші якого необхідно скопіювати, і робочу книга-приймач;

2.вибрати лист, якому потрібно скопіювати;

вибрати команду Перемістити/ скопіювати лист меню Виправлення;

у поле в книгу (мал.11) варто вибрати робочу книга-приймач (для того, щоб перемістити аркуші в середині робочої книги, необхідно вибрати ім'я поточної робочої книги);

3.у поле Перед листом варто вибрати лист, перед яким необхідно вставити переміщуваний лист;

4.для копіювання листа необхідно установити прапорець Створювати копію;

5.клацнути кнопку ОК.

Для переміщення листа в межах однієї робочої книги можна перетягнути його ярлик на ярлик того листа, перед яким його необхідно вставити. Якщо при цьому натискати клавішу Ctrl, то лист буде скопійований.

Для видалення листа необхідно зробити його активним і в меню Виправлення вибрати команду Видалити лист.

Для вставки листа варто зробити активним лист, на місці якого буде вставлений новий, і вибрати команду Лист меню Вставка.

Натискання правою клавішею миші на ярлику листа викликає контекстне меню для листа (мал.12).

Для перейменовування листа необхідно натиснути на назві листа і ввести нова назва листа.

Печатка таблиць

Перед роздруківкою таблиць необхідно установити параметри сторінки за допомогою команди Параметри сторінки меню Файл. В вкладиші Сторінка (мал.30) встановлюється орієнтація і розмір листа папера, масштаб зображення і якість печатки. У рамці Орієнтація встановлюється орієнтація листа:

книжкова – вертикальне розташування листа папера;

альбомна – горизонтальне розташування.

Якщо включено перемикач установити, то таблиця буде роздрукована в масштабі, зазначеному в поле праворуч (без зміни розміру листа на екрані).

Якщо включити перемикач розмістити не більше ніж на, то таблиця або виділена область буде зменшена настільки, щоб розміститися на кількості сторінок, зазначеній у полях стор. у ширину і стор. у висоту.

У поле Розмір папера вибирається формат листа папера, а в поле Якість печатки – здатність принтера, що дозволяє.

Для встановлення полів сторінки варто вибрати вкладиш Поля й у полях верхнього, нижнього, лівого і праве ввести значення полів. У полях верхнього колонтитула і нижнього колонтитула вибирається відстань від верхнього краю листа до верхнього колонтитула і нижнього краю листа до нижнього колонтитула відповідно.

Рис.3

Для введення колонтитулів використовується вкладиш Колонтитули. Уміст колонтитулів або вибирається в полях списку верхній колонтитул і нижній колонтитул, або вводиться після натискання кнопок Створити верхній колонтитул і Створити нижній колонтитул.

Після установлення всіх параметрів у вікні Параметри сторінки необхідно клацнути кнопку ОК.

Для перегляду таблиці перед печаткою використовується команда Попередній перегляд меню Файл або кнопка . У цьому режимі, щоб збільшити зображення, варто навести покажчик миші, що прийме вид лупи, на цікавлячий фрагмент і клацнути кнопку миші. Наступний щиглик кнопки миші віддаляє зображення. Вийти з режиму попереднього перегляду можна за допомогою кнопки Закрити або клавіші Esc.

Для роздруківки таблиці необхідно в меню Файл вибрати команду Печатка. У діалоговому вікні Печатка (мал.31) у поле списку Ім'я варто вибрати принтер, якщо можливо друкувати на декількох принтерах.

Рис.4

У рамці Друкувати, діалогового вікна Печатка вказуються сторінки, що будуть надруковані:

усі – усі сторінки;

сторінки – тільки сторінки, зазначені в полях з і по.

У рамці Вивести на печатку вибирається об'єкт печатки:

виділений діапазон – друкувати тільки виділену область;

виділені аркуші – друкувати виділені аркуші (для виділення 2-х і більше аркушів необхідно клацати мишею на їхні ярлики при натиснутій клавіші Ctrl);

усю книгу – роздруківка всієї робочої книги.

У поле Число копій указується кількість копій. Щоб роздрукувати цілком першу копію, потім другу і т.д. варто включити прапорець розібрати по копіях.

Щоб надрукувати одну копію активних аркушів досить клацнути кнопку .

Поділ вікон

Іноді необхідно одночасно переглядати різні частини великої таблиці. Для цього варто розділити вікно таблиці на подокна одним з наступних способів.

Установити покажчик миші на горизонтальну або вертикальну вішку розбивки (мал.19) (він прийме вид двунаправленной стрілки) і перетягнути в потрібне місце. Розміри подокон можна змінювати, перетягаючи вішку розбивки.

Виділити стовпець або рядок, по якій варто розділити вікно. Для поділу вікна на 4 частині необхідно виділити осередок, по якій потрібно виконати поділ. Потім у меню Вікно вибрати команду Розділити. Вікно розділиться горизонтально по рядку над виділеним осередком і вертикально по стовпці ліворуч від неї.

Мал.5

Щоб скасувати поділ вікон, випливає в меню Вікно вибрати команду Зняти поділ або двічі клацнути на вішці розбивки.

Створення нового вікна

За допомогою команди Нове меню Вікно можна створити додаткове вікно для активної робочої книги, щоб переглядати різні частини робочої книги одночасно. У цьому випадку в заголовку вікна після імені робочої книги через двокрапку вказується номер нового вікна. Наприклад, друге вікно робочої книги Звіт буде названий Звіт:2.

Мал.6

Упорядкувати вікна робочої книги можна в такий спосіб. У меню Вікно вибрати команду Розташувати. У діалоговому вікні Розташування вікон (мал.20) вибрати підходящий варіант:

поруч – вікна будуть займати рівні частини екрана;

зверху вниз – упорядкування горизонтальними смугами;

ліворуч праворуч – упорядкування вертикальними смугами;

каскадом – упорядкування каскадом.

Якщо установити прапорець тільки вікна поточної книги, то розміщатися будуть только вікна активної робочої книги.

Для повернення до одновіконного зображення необхідно розгорнути активне вікно на весь екран, клацнувши на кнопці відновлення вікна.

Фіксація подокон

Іноді необхідно зафіксувати одну частину таблиці. Наприклад, зафіксувати заголовок таблиці, щоб він завжди був присутній на екрані. Для фіксації тільки вертикальних або тільки горизонтальних заголовків випливає:

щоб зафіксувати горизонтальні заголовки, виділити рядок нижче заголовків;

щоб зафіксувати вертикальні заголовки, виділити стовпець праворуч від заголовків;

у меню Вікно вибрати команду Закріпити області.

Для фіксації і вертикальних, і горизонтальних заголовків необхідно:

виділити осередок, по якій варто зафіксувати заголовки (усі рядки вище виділеного осередку і всі стовпці ліворуч від виділеного осередку будуть зафіксовані);

у меню Вікно вибрати команду Закріпити області.

Якщо розділити вікно до фіксації подокон, вони зафіксуються по їхньому поточному місцю, а не по активному осередку.

Скасовується фіксація вікон і подокон командою Зняти закріплення областей меню Вікно.

Рис.7

Присвоєння імені осередкові, діапазонові або формулі

При звертанні до осередку, діапазонові або формулі замість адреси осередків можна використовувати привласнені їм імена. Щоб привласнити ім'я формулі необхідно:

у меню Вставка вибрати пункт Ім'я, а потім пункт Привласнити;

у поле Ім'я (мал.21) ввести ім'я для формули;

у поле Формула увести формулу (вона повинна починатися зі знака "=";

клацнути кнопку Додати, після чого ім'я формули з'явиться в списку;

для видалення імені зі списку варто виділити його і клацнути кнопку Видалити;

після уведення всіх імен клацнути ОК.

Щоб уставити формулу з власним ім'ям, необхідно:

у меню Вставка вибрати пункт Ім'я, а потім пункт Уставити;

у списку Ім'я вибрати ім'я формули і клацнути ОК.

Для присвоєння імені осередкові або діапазонові, випливає:

виділити осередок, діапазон осередків або кілька діапазонів, яким варто привласнити ім'я;

клацнути мишею в поле імені в лівій частині рядка формул;

набрати ім'я для осередку або діапазону;

натиснути клавішу Enter.

Якщо клацнути на кнопці зі стрілкою поруч з полем імені, то з'явиться список власних імен осередків. При виборі імені з цього списку буде виділений відповідний осередок або діапазон осередків.

Якщо осередкові або діапазонові осередків привласнене ім'я, його можна використовувати на будь-якому іншому листі цієї ж книги. Можна також створювати імена, визначені тільки для поточного рівня робочого листа. Наприклад, щоб використовувати однакове ім'я на декількох різних аркушах однієї книги, необхідно:

у меню Вставка вибрати пункт Ім'я, а потім – Привласнити;

у поле Ім'я набрати спочатку ім'я робочого листа, за ним знак оклику, а потім ім'я осередку або діапазону осередків, наприклад, Лист5!Баланс;

у поле Формула увести формулу або посилання (вона повинна починатися зі знака рівності) і клацнути кнопку ОК.

Можна використовувати одне і теж ім'я для визначення імені на рівні листа і на рівні всієї книги. Тоді ім'я на рівні робочого листа буде перекривати загальне ім'я на тім листі, де воно визначено.

Створення приміток

Microsoft Excel дозволяє додавати текстові примітки до осередків. Це особливо корисно в одному з наступних випадків:

робочий лист використовується спільно декількома користувачами;

робочий лист великої і складний;

робочий лист містить формули, у яких потім буде важко розібратися.

Після додавання примітки до осередку в її верхньому правому куті з'являється покажчик примітки (червоний трикутник). Для додавання текстової примітки необхідно:

виділити осередок, до якого варто додати примітка;

викликати команду Примітка з меню Вставка;

у поле, що з'явилося, увести примітка (розмір полючи можна змінити, перетягаючи маркери розміру);

клацнути мишею за межами полючи.

Мал.8

Примітка приєднається до осередку і буде з'являтися при наведенні на нього покажчика миші. Для зміни тексту примітки варто виділити відповідний осередок і в меню Вставка вибрати пункт Змінити примітку. Також для цього зручно використовувати контекстне меню.

Щоб побачити одночасно всі примітки і працювати з ними, можна перейти в режим Примітки через відповідний пункт у меню Вид. При цьому з'являється панель Резензування (мал.22), що містить кнопки для роботи з примітками.

IV.Практична робота (20 хв).

V.Підведення підсумків уроку (3 хв).

VI/ Д/з (1хв).

Категория: Табличный процессор | Добавил: asya (16.11.2011) | Автор: урок
Просмотров: 737 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024