Сайт учителя информатики и технологии Близниченко А.В. Суббота, 18.05.2024, 13:12
Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Каталог статей | Мой профиль | Регистрация | Выход | Вход
Главная » Статьи » уроки 10 класс » Компьютерные презентации и мультимедиа

урок 1

Урок 1

Тема уроку: Поняття комп'ютерної презентації. Призначення системи підготовки презентації. Об'єкти, які опрацьовуються за допомогою системи підготовки презентації.

Мета уроку: Учні повинні знати призначення комп'ютерних презентацій, способи їх створення, правила роботи з комп'ютерними презентаціями, можливості застосування різних типів об'єктів для створення презентації. Учні повинні уміти запускати програму для створення презентації, створювати слайди.

Устаткування: Програма Powerpoint пакету Microsoft Office.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання.

II. Вивчення нового матеріалу

1) Знайомство з програмою Power Point 

У багатьох тлумачних словниках термін «презентація» тлумачиться як офіційне представлення особи, підприємства, фірми,, проекту, продукції, товару. Будь-яка презентація передбачає виступи осіб, відповідальних за її проведення. Як правило, під час виступу використовуються допоміжні матеріали: схеми, таблиці, графіки, діаграми, формули, малюнки тощо. Раніше такі матеріали демонстрували за допомогою звичайних паперових плакатів або діапозитивів.

На початку 90-х років минулого століття почали інтенсивно розвиватися мультимедійні технології. Згідно з означенням Європейської комісії з проблем впроваддження та використання нових технологій, мультимедіа – це програмний продукт, що містить колекції зображень, текстів і даних, які супроводжуються звуком, відео, анімацією та іншими візуальними ефектами, а також оснащений інтерактивним інтерфейсом з елементами керування.

Мультимедійні системи почали ширше використовуватися під час підготовки та проведення презентацій. З'явилися спеціальні програми для створення мультимедійних електронних презентацій. Електронна презентація – це файл, що містить послідовність слайдів, які складаються з таких елементів:

v Фон;

v Текстові об'екти (звичайний текс, маркировані списки, художній текст, написи, колонтитули);

v Графічні об'єкти (фотографії, малюнки, таблиці, діагами, відеофрагменти);

v Звукові файли (звукові ефекти, музика, мовленнєвий супровід);

v Елементи керування (кнопки, ярлики та гіперпосилання).

Електронні презентації мають такі переваги:

v Висока інформативність, що досягається завдяки використанню мультимедійних компонентов;

v Можливість перегляду та редагування презентацій, яка відображається на екрані монітора;

v Виведення презентації на великий екран за допомогою спеціального мультимедійного проектора, який підключається до комп'ютера;

v Вільна навігація в межах презентації, тобто швидкий перехід від одного слайда до іншого у бідь-якому порядку;

v Запуск інших програм під час показу презентації;

v Створення написів і малюнків на слайдах презентації під час її показу;

v Зручність поширення електронних презентацій та створення їхніх копій.

За своїми можливостями програма PowerРoint є одним із найпотужніших інструментальних засобів для створення презентацій. Вона дає зручну та ефективну технологію створення анімаційних ефектів, засоби для запису звукового супроводу кожного слайда та вставки відеокліпів. Презентації можна зберігати в гіпертекстових форматах, що дає можливість переглядати їх як веб-сторінки за допомогою інтернет-браузерів.

1 PowerРoint для Windows - це застосування, призначене для створення електронних презентацій з використанням різних видів інформації: аудіо, відео, графічна, текстова і їх подальшою демонстрацією з використанням різних ефектів.

Документ PowerРoint – це презентація, яка скаладається з окемих слайдів. Кожен слайд має свій номер, що надається йому за замовчуванням. У презентації використовуються послідовна нумерація слайдів, яка зберігається незважаючи на їхнє видалення, додавання, переміщення або приховування. У кожному слайді передбачена область для нотаток доповідача. Під час показу презентації доповідач має змогу додавати написи, а також малювати на слайдах.

Для зберігання презентацій використовуються файли з такими розширеннями:

ppt – звичайна презентація

pps- презентація, яка відкривається лише в режимі показу слайдів;

pot – шаблон презентації;

htm – презентація у форматі веб-сторінки;

mht – презентація як веб-торінка у вигляді одного архівного файла, що містить також усі допоміжні файли.

Створення презентації в більшості випадків включає чотири основні етапи. Спочатку необхідно спланувати загальний вид презентації. Потім слід відредагувати тексти презентації і помістити малюнки. Крім того, сучасні презентації повинні дозволяти задавати спеціальні ефекти, що визначають тип демонстрації. Поява кожного нового слайду може супроводжуватися тим або іншим анімаційним ефектом.

Існують три способи створення презентацій:

* створення нової презентації на основі пропонованої структури:

1) у меню Файл виберіть команду Створити;

2) на вкладці Презентації клацніть Майстер автозмісту.

* створення нової презентації за допомогою шаблону дизайну:

1) у меню Файл виберіть команду Створити;

2) на вкладці Презентації клацніть шаблон дизайну, який ви хочете використовувати.

* створення нової презентації з порожньої презентації:

1) у меню Файл виберіть команду Створити;

2) виберіть вкладку велика Кількість і двічі клацніть значок Нова презентація.

Нова презентація використовуватиме колірну схему, заголовок і стилі тексту презентації, встановленої за умовчанням.

Хоча існує багато способів запуску програми, найбільш простій шлях - це використання кнопки Пуск.

Вікно Power Point має стандартні елементи вікон Windows з якими ми знайомились раніше.

Процес створення презентації в Mіcrosoft PowerPoіnt складається з таких дій, як вибір загального оформлення, додавання нових слайдів й їхнього вмісту, вибір розмітки слайдів, зміна при необхідності оформлення слайдів, зміна колірної схеми, застосування різних шаблонів оформлення й створення таких ефектів, як ефекти анімації при демонстрації слайдів.

Інтерфейс програми.

Відразу після запуску PowerPoіnt з'являється вікно презентації з першим титульним слайдом; праворуч в області завдань додатка видно вікно Створення презентації. Воно дозволяє вибрати спосіб створення документа. Перший розділ Відкрити презентацію дає можливість відкрити вже існуючу презентацію. У розділі Створення перераховані можливі варіанти створення нової презентації:

v нова презентація без якого-небудь форматування(Слайди мають мінімум елементів оформлення й кольори до них не застосовані);

v презентація Із шаблона оформлення (Презентація створюється на основі наявного шаблона Mіcrosoft PowerPoіnt, що містить основні елементи оформлення, шрифти й колірну схему. Крім стандартних шаблонів Mіcrosoft PowerPoіnt можна використати самостійно створені шаблони);

v презентація З майстра автосодержания із заздалегідь заданою структурою змісту (Для застосування шаблона оформлення, що включає пропонований текст для слайдів, використається майстер автосодержимого. Потім у запропонований текст вносяться необхідні зміни).

v

v PowerPoіnt дозволяє створювати презентації з дуже більшою кількістю слайдів. Щоб управляти цим величезним обсягом інформації, у програмі Mіcrosoft PowerPoіnt існують три основних режими: звичайний режим, режим сортувальника слайдів і показ слайдів. На основі цих основних режимів можна вибрати режим за замовчуванням.

Звичайний режим

Звичайний режим - це основний режим редагування, що використається для запису й розробки презентації. Цей режим дозволяє спростити виконання багатьох операцій. Він має три робітників області. Ліва область містить вкладки, що дозволяють переходити від структури тексту слайда (вкладка Структура) до слайдів, відображуваним у вигляді ескізів (вкладка Слайди). Права область - область слайдів, що відображає великий вид поточного слайда. Нижня область - область заміток.

Режим сортувальника слайдів

Режим сортувальника слайдів - це монопольне подання слайдів у формі ескізу. Демонстрирующий мініатюри всіх слайдів, рівномірно розташовані у вікні перегляду. По закінченні створення й редагування презентації сортувальник слайдів дає загальну картину презентації, полегшуючи зміну порядку слайдів, їхнє додавання або видалення, а також перегляд ефектів переходу й анімації.

Показ слайдів

Показ слайдів займає весь екран комп'ютера, як при реальній презентації. Презентація відображається у весь екран так, як вона буде представлена аудиторії. Можна подивитися, як будуть виглядати малюнки, тимчасові інтервали, фільми, анимированные елементи й ефекти переходу будуть виглядати в реальному виді.

Додавати нові слайди до презентації можна різними способами:

На панелі форматування клацніть кнопку Створити слайд;

За допомогою меню дайте команду Вставка>Створити слайд;

За допомогою комбінації клавіш [CTRL]+[M];

У режимі структура нажавши клавішу [ENTER];

В області структури викличте контекстне меню правою кнопкою миші й виберіть Створити слайд.

Видалення слайда

В області Структура або Слайди у звичайному режимі виділите слайди, які потрібно видалити. (Якщо потрібно виділити слайди один по одному, клацніть їх, утримуючи клавішу [SHІFT]. Для довільного виділення файлів утримуйте натиснутої клавішу [CTRL].) У меню Виправлення виберіть команду Видалити слайд або натисніть кнопку [DELETE].

Послідовність створених слайдів можна легко змінювати перетаскуючи їх за допомогою миші.

Для забезпечення однакового оформлення слайдів і збереження особливостей стилю кожної презентації текст варто вводити в спеціальні рамки. У рамках для уведення тексту перебувають або стандартний текст, або підказки, наприклад, Заголовок слайда. Відповідні підказки програма поміщає також у рамки, призначені для уведення малюнків і діаграм.

Процедура заповнення слайда інформацією однакова для слайдів всіх видів. Досить клацнути мишею в обраній області й набрати або скопіювати свій текст, додати малюнок, діаграму й т.д.

Примітка. Якщо текст не вміщається в рамці, розмір його шрифту й межстрочное відстань при додаванні тексту будуть зменшуватися так, щоб текст умістився в рамці.

Для додавання текстової області виберіть Вставка>Напис. Укажіть щигликом потрібне місце розташування напису на слайді, задайте якщо необхідно з розміри напису, перетягнувши її границі, і введіть текст або вставте його з буфера обміну.

Макети слайдів

Термін "макет" ставиться до розташування об'єктів на слайді. У макетах утримуються рамки, які у свою чергу включають текст, такий як заголовки слайдів або маркіровані списки, і основний уміст слайда: таблиці, діаграми, малюнки, фігури й картинки.

Щораз при додаванні нового слайда можна вибрати для нього макет в області завдань Розмітка слайда. Дана область містить широкий ряд макетів. Також можна вибрати порожній макет.

Застосування розмітки слайда

У меню Формат виберіть команду Розмітка слайда.

У звичайному режимі в області Слайди виберіть слайди, до яких потрібно застосувати розмітку.

В області завдань Розмітка слайда виберіть потрібний макет.

Найпростіший спосіб зміни зовнішнього вигляду презентації - це застосування шаблона. Зміна шаблона тягне модифікацію колірної схеми, від якої залежать кольору елементів презентації, впливає на дизайн тла й прийняті за замовчуванням параметри форматування тексту. Поставляють у комплекті PowerPoіnt шаблони дизайну розроблені професійними художниками й гарантують елегантність і привабливість презентації.

Застосування шаблона слайда

У меню Формат виберіть команду Оформлення слайда.

Для застосування шаблона оформлення до всіх слайдів (і зразку слайдів) виберіть потрібний шаблон.

Для застосування шаблона до окремого слайда виберіть ескіз цього слайда в області Слайди. В області завдань виберіть шаблон і клацніть значок зі стрілкою, а потім виберіть команду Застосувати до виділених слайдів.

Для застосування шаблона одночасно до декількох обраних слайдів виберіть їхні ескізи в області Слайди й в області завдань виберіть потрібний шаблон.

Збільшити кількість варіантів оформлення презентації, при використанні шаблона, можна за допомогою колірної схеми слайда. Колірна схема складається з восьми квітів, використовуваних при оформленні слайда для колірного виділення, виділення тла, тексту або окремих рядків, тіней, тексту заголовка, заливань і гіперпосилань. Колірна схема задається в застосованому шаблоні.

Змінюючи колірну схему варто враховувати як буде виводитися презентація. Темних тло добре виглядає при показі презентації на екрані комп'ютера в затемненому залі. Світле тло й темний текст непогано відображаються при яскравому висвітленні. Якщо презентації повинна виводиться на плівки, то краще застосовувати яскраві кольори.

PowerPoіnt містить дванадцять стандартних колірних схем. Таким чином, у вас існує можливість той самий шаблон оформлення презентації представити дванадцятьма різними способами. Причому зробити це можна як для одного, так і для всіх слайдів презентації. Якщо жодна зі стандартних колірних схем не підходить, можна створити свою.

Багато стандартних шаблонів містять местозаполнители (рамки), які призначені для вставки малюнків, діаграм, автофигур й інших об'єктів. Всі ці об'єкти підвищують привабливість презентації, але не варто забувати й про аудиторії - не змушуйте неї переглядати занадто багато ілюстрацій.

Навіть якщо макет слайда не передбачає місце для графічних об'єктів, ви можете вставити їх за допомогою команд меню Вставка. Для форматування графічних об'єктів використаються команди меню Формат, а також елементи керування панелей інструментів Малювання й Настроювання зображення.

У презентацію можуть бути додані музика й звукові ефекти. На слайді, у якому додана музика або звукові ефекти, з'являється значок, що відповідає звуковому файлу. Ви можете як буде запускатися музика і який час вона повинна звучати.

Фонові відеофайли в PowerPoіnt називаються фільмами. Звичайно фільм включає мова доповідача, що не може особисто бути присутнім на презентації. Фільм можна також використати як посібник при навчанні.

2) Створення презентації

У програмі Power Point є умілі помічники - Майстри. Майстри - це допоміжні засоби, які допомагають виконати складний багатоступінчатий процес по створенню презентації. Це ряд діалогових вікон, які ставлять питання про те, як ви хочете виконати завдання. Після кожної відповіді на питання майстер мінятиме зовнішній вигляд презентації. Завжди можна перейти до наступного або повернути до попереднього діалогового вікна.

Використання Майстра автозмісту - це простий і найшвидший спосіб створення нової презентації. Все, що необхідно буде знати - це як повинна виглядати презентація. Майстра автозмісту можна буде запустити прямо із стартового діалогового вікна Power Point. Після вибору теми і шаблонів презентації і відповідей на ряд питань, що стосуються оформлення і подальшого використання презентації цей майстер підготує слайди. Майстрові знадобиться якийсь час, щоб створити презентацію. Потім майстер відкриє презентацію в режимі Структура. Там можна побачити підбірку слайдів, готових для оформлення. Запропоновані слайди не більше ніж робоча версія. Незалежно від того, наскільки ретельно спланована презентація, в неї по ходу роботи можна вносити будь-які зміни і корективи.

Простий спосіб додавання нового слайду - це клацнути на кнопці Створити Слайд на панелі інструментів Стандартна. Після цього відкриється діалогове вікно Створити Слайд. У цьому діалоговому вікні вибрати авторозмітку для нового слайду.

Якщо один слайд не відповідає задуманій темі презентації, його можна видалити. Це робиться в режимах Структура, Сортувальник Слайдів і Слайди. У режимах Структура або Сортувальник Слайдів виберіть слайд, який треба видалити, і натисніть <delete>.

Power Point бере на себе всю складну роботу по розмітці і оформленню зовнішнього вигляду слайдів. Програма містить багато вбудованих стилів розміщення і оформлення. Щоб застосувати вбудований стиль авторозмітки, потрібно призначити один з вбудованих шаблонів.

Засіб авторозмітки автоматично розміщує інформацію специфічним чином на окремому вибраному слайді. Можна змінити фон слайдів. Застосування шаблонів оформлення виконає це автоматично. У кожному шаблоні визначені специфічні колірні і графічні елементи оформлення слайдів.

Щоб змінити шаблон оформлення, треба клацнути по кнопці Застосувати оформлення в режимах Структура, Слайди або Сортувальник слайдів. Вибрати один з доступних шаблонів з лівого списку діалогового вікна. Після клацання на імені шаблону, з'явиться мініатюра, на якій в точності передані кольори і розміщення елементів оформлення.

При виборі шаблону оформлення враховується три критерії: передбачувана аудиторія, тема доповіді, форма представлення презентації. Кроїти презентацію треба виходячи з того, хто її дивитиметься (друзі, колеги, інвестори). Підібраний шаблон повинен підкреслювати серйозність розкриваної теми.

І, нарешті, то, яким способом планується представити презентацію, також повинно вплинути на вибір шаблону.

Форматування слайду

Щоб змінити формат слайду, спочатку необхідно його виділити в режимі сортувальника або зробити поточними. Після цього можна скористатися одній з команд меню Формат.

Розмітка слайду - дана команда дозволяє змінити розмітку для вибраного слайду за допомогою діалогового вікна Розмітка слайду, аналогічного окну Створення слайду. Щоб виконати зміни, необхідно вибрати в даному вікні необхідну розмітку для слайду і натиснути кнопку Застосувати.

Колірна схема слайду - це команда використовується для установки колірної схеми для вибраного слайду або для всієї презентації. При виконанні даної команди відображається діалогове вікно Колірна схема, в якій є дві вкладки:

Стандартна - дозволяє встановити для слайдів одну з наявних стандартних колірних схем. Щоб застосувати вибрану схему для поточного слайду слід натиснути кнопку Застосувати. З іншого боку, щоб встановити вибрану схему для всіх слайдів презентації, необхідно скористатися кнопкою Застосувати до всіх;

Спеціальна - дає можливість змінити колір того або іншого елементу схеми. Для цього необхідно вибрати необхідний елемент, наприклад, Фон, або натиснути кнопку Змінити колір. Потім в діалоговому вікні Колір фону слід вибрати потрібний колір на вкладці Звичайні або скористатися для визначення відтінку вкладкою Спектр, після чого натиснути кнопку ОК.

Змінену колірну схему потрібно застосувати до вибраного слайду або до всієї презентації (кнопка Застосувати до всіх).

Фон - дозволяє вибрати заливку, яка використовуватиметься для фону слайдів. Після виконання команди відображається діалогове вікно Фон, в якому можна за допомогою списку, що розкривається, вибрати необхідний колір або спосіб заливки.

Застосувати шаблон оформлення - дає можливість встановити новий шаблон оформлення, т.е встановити певну колірну палітру для фону і об'єктів слайду, а також визначити розташування елементів на слайдах. Для того слід відкрити презентацію в будь-якому режимі і виконати дану команду. Потім в діалоговому вікні Застосувати шаблон оформлення слід вибрати новий шаблон для оформлення презентації, після чого натиснути кнопку Застосувати.

В результаті виконання дій всі слайди презентації будуть оформлені за новим шаблоном.

3) Додавання графіків і діаграм

Модуль Microsoft Graph, включений в комплект Power Point, пропонує 18 різних типів діаграм будь-яких мислимих форм. В результаті процес формування діаграм стає дуже простим і майже автоматичним.

Оскільки діаграма є візуальним представленням числових даних, вона надає на аудиторію набагато сильнішу дію, ніж потік найкрасномовніших слів.

Microsoft Graph - це міні застосування, встановлене на комп'ютер одночасно з установкою Power point. Це самостійна програма. Коли йде робота по складанню діаграми Microsoft Graph відкриває своє меню і панель інструментів. Перш ніж приступити до створення діаграми, треба визначити, що необхідно повідомити аудиторії за допомогою цієї діаграми.

Додавання таблиць

Якщо необхідно вивести на екран два текстові абзаци поряд (наприклад, щоб привести деякі міркування за і проти якоїсь ідеї), слід скористатися таблицею у вигляді рядків і стовпців. Таблиці на слайдах легко створюються і модифікуються. Працювати з ними простіше, ніж із стовпцями, сформованими табуляцією.

Зазвичай таблиці на слайдах містять тільки текст, проте в них з легкістю можуть бути включені і числа. Коли доповідачеві не потрібна вся графічна потужність системи Power Point, таблиця послужить хорошою альтернативою для швидкого створення презентації. Крім того, таблиця часто використовується як доповнення до графіка в тих випадках, коли перед аудиторією необхідні і числові дані.

Використовуючи для роботи з таблицями модуль застосування Word, Power Point тим самим представляє користувачеві всі переваги могутнього текстового процесора Word з його обширними можливостями.

Створення слайду з таблицею

Коли потрібно включити в презентацію таблицю, можна або створити новий слайд з авторозміткою Таблиця, або додати таблицю у вже існуючий слайд, на якому можуть бути присутніми і інші об'єкти, такі як маркіровані списки.

Створити в презентації слайд з таблицею дуже просто. Треба виконати наступні дії:

1. у режимі слайдів перейти до того слайду, за яким повинен слідувати табличний.

2. клацнути на кнопці Створити слайд панелі інструментів Стандартна.

3. у вікні діалогу Створити слайд двічі клацнути на авторозмітці Таблиця.

4. двічі клацнути на місце заповнення таблиці, щоб відкрити вікно діалогу, зображене нижче.

5. ввести в лічильники Число стовпців і Число рядків вікна діалогу Вставити таблицю Word - передбачуване число рядків і стовпців нової таблиці. При цьому для зміни вказаних величин можна скористатися кнопками із стрілками, розташованими в правій частині лічильників. Потім, щоб створити таблицю, клацнути на кнопці ОК.

Якщо дані були імпортовані в таблицю Power Point із застосування Microsoft Excel, має сенс створити резервний слайд з таблицею Excel. Коли таблиця Excel упроваджується в слайд Power Point, вона має такий же вигляд, як і в застосуванні Microsoft Excel, Додатково, не виходячи з Power Point, можна користуватися всіма обчислювальними засобами Excel. Наприклад, упроваджені таблиці Excel можуть включати формули, за допомогою яких виконуються складні розрахунки. В цьому випадку результати обчислень автоматично оновлюватимуться при зміні початкових даних, що містяться в таблиці.

Можна додати таблицю в існуючий слайд. Це можна зробити двома способами:

1. клацнути на кнопці Вставити таблицю Microsoft Word панелі інструментів.

2. вказати на осередок, розташований в лівому верхньому кутку грат, натиснути кнопку миші і протягнете покажчик через потрібну кількість рядків і стовпців.

Другий спосіб:

1. вказати пункт Малюнок меню Вставка.

2. виконати команду Малюнок - .табліца Microsoft Word.

3. у вікні діалогу, що з'явилося, Вставити таблицю Word ввести необхідне число рядків і стовпців і клацнути на кнопці ОК.

Якщо таблиця вже створена в програмі Word, можна просто перетягнути її в слайд Power Point.

Введення тексту в таблицю

При створенні нового табличного слайду усередині сірої рамки на слайді з'являється порожня таблиця. Тепер можна перейти до заповнення елементів таблиці. На початку роботи з таблицею текстовий курсор мерехтить в першому осередку в лівому верхньому кутку таблиці. Текст, що вводиться, з'являється в місці розташування текстового курсора. Для переміщення точки вставки в інший осередок натиснути клавішу Tab або просто клацнути на потрібному осередку.

Під час введення текст переноситься усередині осередку так, щоб не виходити за її межі. Іншими словами, якщо текст при введенні упирається в праву межу осередку, наступне слово буде записано в другий рядок того ж осередку. При введенні тексту в осередок можна закінчити один абзац і почати новий, натиснувши клавішу Enter. Досягнувши кінця останнього осередку в останньому рядку таблиці, можна, натиснувши клавішу Tab, додати ще один рядок внизу таблиці.

Форматування таблиці

Після вода вмісту таблиці і завершення всіх необхідних структурних змін можна зайнятися вдосконаленням загального зовнішнього вигляду таблиці. За умовчанням для форматування таких елементів таблиці, як шрифту тексту і кольору, Power Point багато методів форматування. Потрібно просто виділити текст і скористатися кнопками панелі інструментів Форматування, командами меню Формат або контекстного меню.

Проте окрім тексту в таблиці є і інші елементи, що допускають форматування. Це, наприклад, рамки і колір заливки осередків.

Для форматування осередків Power Point надає користувачеві панель інструментів Таблиці і межі і команду Межі і заливка меню Формат. Проте простим способом додавання обрамлення і заливки осередків є використання одне з автоформатів таблиці. Кожен автоформат таблиці пропонує своє власне поєднання рамок осередків, їх заливки, шрифтів і забарвлень символів. Крім того, застосовуючи автоформат, можна автоматично задати розмір таблиці так, щоб її рядки і стовпці по висоті і ширині точно відповідали вмісту осередків.

 

Замість застосування стандартних комбінацій обрамлення і заливок можна набудувати ці елементи оформлення таблиці уручну. Для цього потрібно скористатися командою Межі і заливка меню Формат або інструментами панелі Таблиці і межі, які окрім всіх функцій команди Межі і заливка надають користувачеві деякі додаткові можливості.

Якщо замість панелі Таблиці і межі використовуються команди Межі і заливка, то можна вибрати колір обрамлення, а також типи і колір фонового узору.

На вкладці Межа можна вказати тип лінії обрамлення, її колір і товщину, а потім набудувати необхідне обрамлення за допомогою кнопок, розташованих по краях поля перегляду Зразок. Замість того, щоб настроювати обрамлення уручну, можна вибрати одну з готових комбінацій ліній обрамлення за допомогою зразків, розташованих в лівій частині вікна діалогу Межі і заливка. Вибір зразка Рамка формує межі по краях виділеної групи осередків. Зразок Сітка додає межі навколо всіх осередків виділеного фрагмента, а зразок Все промальовувало межі у всій таблиці. Щоб видалити яку - або конкретну межу, просто клацнути на ній в полі перегляду Зразок.

Клацнувши на ярличку Заливка вікна діалогу Межі і заливка, можна вибрати колір в полі Зразок. При цьому заливка може бути однорідним кольором, відтінком чистого кольору певної інтенсивності, що задається у відсотках або узор.

Набудувавши параметри обрамлення і заливки, треба клацнути на кнопці ОК, щоб застосувати вибраний формат до виділених осередків.

Якщо структура створюваної таблиці досить складна, то іноді буває зручнішим перетягнути в Power Point таблицю, вже створену раніше в програмі Excel.

4. Додавання і зміна графічних об'єктів (векторних)

ГО - Графічний об'єкт. ГО може бути векторного типу (ГОВ) або піксельного, або інакше, фотографічного (ГОП). Векторні і піксельні об'єкти обробляються різними методами і забезпечують різні можливості.

ГОВ включає: елементи: зображення, рамку, поле.

Створення ГОВ

ГОВ на слайді створюється, одним з наступних способів:

о складанням зображення з примітивів (ліній, прямокутників, еліпсів і так далі)

о включенням готового зображення з файлу і його модифікацією.

Вставка готового зображення з файлу і подальша його модифікація на слайді робиться одним з двох способів:

· меню: Вставка - Картинка - З Файлу

· кнопка панелі:

Створивши одного разу ГО, у будь-який момент можна змінити його розташування, всі його властивості.

Масштабування ГОВ

Після виділення об'єкту на слайді навколо нього з'являються вісім влучний серединні і кутові. Масштабувати можна потягнувши покажчиком миші за одну їх міток, при цьому, верхня і ніжняя серединні мітки служать для зміни вертикального розміру зображення, ліва і права серединні мітки служать для горизонтальної зміни розміру зображення, а кутові мітки дадуть пропорційну зміну розмірів.

Зміна ГОВ

У будь-який момент графічний об'єкт векторного типу може бути змінений, об'єднаний з іншим об'єктом або його частинами. Для зміни зображення слід виконати наступні дії:

Зміна властивостей ГОВ

За допомогою панелі властивостей, яка викликається через контекстне меню "Формат малюнка” або основне меню Формат-Малюнок, можна змінити всі характеристики ГО. Наприклад, колір поля і рамки, яскравість зображення, розмір і місцеположення на слайді.

5. Додавання звукових Файлів

Щоб додати звук в слайд відкритої презентації, необхідно виконати наступні дії:

1) Зробити поточним той слайд, в який додати звук.

2) Вибрати пункт меню вставка /фільм і звук.

3) Якщо потрібно додати звук з колекції Clip Gallery, то потім слід вставити настановний компакт-диск - диск в CD-ROM і вибрати після цього у відкритому підміню команду звук з колекції. У діалоговому вікні, що з'явилося, вставка звуку слід відкрити необхідну категорію і вибрати потрібний звуковий ефект.

З іншого боку, якщо необхідно додати в слайд звуковий файл, що є на диску, то в цьому випадку слід скористатися командою звук з файлу. Потім потрібно вибрати серед звукових файлів, що є на диску, той, який вимагає додати в слайд, і натиснути кнопку ОК.

Перед додаванням звуку в слайд автоматично з'являється вікно попередження, в якому можна вибрати режим обробки даного ефекту (чи буде звук відтворюється автоматично при показі презентації).

Доданий звук відображається на слайді у вигляді значка із зображенням динаміка. Якщо при вставці звуку не був встановлений режим автоматичного відтворення, то для запуску цього звукового файлу необхідно виконати клацання на його значку.

Можна змусити звук відтворюватися автоматично, набудувавши для слайду відповідні параметри у вікні діалогу Настройка анімації.

Необхідно відзначити, що для звукових файлів існує два основні стандарти: MIDI і WAV. Відповідно, дані файли мають розширення *.mid і *.wav. Окрім цього є популярний формат Мр3 (розширення *.mp3)

Щоб відтворити елементи мультимедіа треба виділити потрібний елемент в списку Порядок анімації і розкривши вкладку Параметри відтворення вікна діалогу Настройка анімації, можна змінити спосіб відтворення цього об'єкту. Є можливість припинити демонстрацію слайд - фільму до закінчення відтворення мультимедіа - об'єкту або продовжувати демонстрацію на тлі відтворення музики або оповідання диктора.

Щоб значок об'єкту мультимедіа не з'являвся на екрані під час демонстрації слайд - фільму, варто лише встановити прапорець Приховувати, коли не відтворення. При цьому значок об'єкту буде видний в режимі проглядання слайдів, але не з'явиться в процесі показу слайд - фільму.

III. Підсумок уроку. Домашнє завдання. Підготувати відповіді на питання:

1. Для чого служить програма Powerpoint.

2. Які способи створення презентацій існують.

3. Які основні етапи форматування слайду

Категория: Компьютерные презентации и мультимедиа | Добавил: asya (16.11.2011) | Автор: разработка урока
Просмотров: 2986 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0

Copyright MyCorp © 2024